Мини камера за видеонаблюдение навсякъде
Камера за автомобил - подходяща за учебни автомобили, таксита, камиони, бусове, автобуси
Home За нас Новини

Новини

Тестване не KS-1R3000

Е-мейл Печат

Днес след доста дълго чакане най-после успяхме да проведем първите тестове на устройството за видеонаблюдение в автомобил KS-1R3000. На пук на първите ни впечатления от външният вид на кутията в която е опаковано камерата за автомобила се оказа едно наистина добро устройство с множество възможности и приложения. На пръв поглед това устройство успешно ще се впише в новите изисквания на министерството на транспорта за черна кутия за видеонаблюдение в учебните автомобили. KS-1R3000 притежава всички функции за наблюдение при шофьорските изпити, Притежава две камери - едната за следене на пътя, а другата за наблюдение на действията в учебният автомобил където са кандидат шофьора и изпитващият го. На дисплеят му се изписва информация за моментната скорост на автомобила която може да се види от всички пътници в купето. Освен в учебните автомобили камератa KS-1R3000 може успешно да се използва и в градски и междуградски автобуси, маршрутни таксита където водачите работят с клиенти и с пари, а също и да се проследява маршрутът по който са се движили действията им по време на движението.

Първото видео което ще видите съдържа основна информация за функциите и изгледа на вграденият софтуер за преглед на записи. Ще видите движение на автомобил с един водач от стадион Герена до Ботевградско шосе в София.

{flv}Movie-1R3000-1{/flv} 

В клипа виждате как може да преглеждате записите от устройството с вграденият плеър синхронизирано. Ако компютърът  на който се гледат има достъп до Интернет софтуерът автоматично се свързва с google maps и показва местоположението върху картата. Видео плеърът дава възможност за бърз преглед на записите, отчитане на моментна скорост и времето на движение на автомобила.

Устройството е изключително лесно за използване и монтаж, за захранване се използва 12V от запалката на автомобила. При включване трябва да се изчака около 2 - 3 мин. докато GPS датчика си намери сателитите и след това е готово за записване. Звукът записан от устройството е с добро качество.

 

Камера за учебен автомобил

Е-мейл Печат

Камери за учебни автомобили - видеонаблюдение на ипитиСъществува една силна среда за купуване на шофьорски книжки чрез корупция. Около 15 000 водачи ежегодно си купуват свидетелства за управление на превозни средства, след това излизат на пътя и стават убийци.

 

Идва краят на корупцията с шофьорските книжки, радват се вече кандидат-шофьорите. Министерство на транспорта подготвя промени, с които купените книжки трябва да намалеят драстично. В учебните автомобили ще се монтират и камери, които ще са гаранция за коректното провеждане на учебния процес, а и на самия изпит. Оттук нататък въпрос на време е промените да бъдат официално приети.

Това са последните новини около борбата с купуването на шофьорски книжки. Ние от Kassaba Systems имаме удоволствието да ви предложим едно уникално средство за видеонаблюдение в учебни автомобили. Устройството е снабдено с 2 камери GPS датчик, както и датчик за отчитане на скорост и странично ускорение.

продължава>
 

Видеонаблюдение на POS устройства

Е-мейл Печат

Видеонаблюдение на POS устройства

Интегриране на текста от POS терминала в записът на камерите за видеонаблюдениеБлагодарение на една успешна съвместна разработка на Kassaba Systems и Microinvest имаме удоволствието да ви представим безплатен иновативен софтуер за контрол и предотвратяване на злоупотреби в търговски обекти използващи POS терминали.

 

 

  • Микроинвест е водещ български производител на програмни продукти за автоматизация на магазини и ресторанти.
  •  Kassaba Systems е призната инжинерингова компания с дългогодишен опит и разработки в следните области : видеонаблюдение, информационни технологии и системи за автоматизация

Основни цели на системата

Целта на настоящия проект е внедряване на авангарден софтуер за контрол върху POS терминалите към системата за видеонаблюдение. Постигнатите резултати са интеграция на допълнителни възможности към търговската и системата за видеонаблюдение. Това дава уникалната възможност на клиентът да има постоянен контрол върху дейността на операторите на POS устройствата и предотвратяване на злоупотребите.
продължава>
 

Видеокамери разчитат намеренията на крадци и терористи

Е-мейл Печат

Камери за интелигентно разпознаване на крадци и терористи

Интелигентни камери за видеонаблюдение

Охранителните камери за видеонаблюдение в американската верига супермаркети “Биг уай” (Big Y) правят нещо повече от това да записват купувачите и персонала. Те трябва интелигентно да разчетат поведението на хората и да разбират кога има опит за измама.

Залавяне на кражби от каса в супермарет с камери за видеонаблюдениеЧесто срещан проблем на тази верига супермаркети са случаите, когато касиерите подаряват стоки на свои приятели, като се правят, че са минали на скенера баркода, а всъщност го пропускат или отчитат няколко броя от една и съща стока като един брой. Такъв род измами е трудно се предотвратят с човешката охрана на място. Затова “Биг уай” прибягват до модерните технологии, които крият в себе си далеч по-съществени приложения от засичането на дребните измами в супермаркетите.

Новата система за сигурност използва математически алгоритми, които могат да преценят кога се случват разни хитрини. Така не е необходимо служител от охраната да виси постоянно пред огромното табло с екрани или да преглежда записи с часове. Възможностите, които предвиждат авторите на тази технология, звучат като взети от научната фантастика. Представете си системи за видеонаблюдение, които сами успяват да забележат изоставен багаж на жп гари или могат да предупредят екипажа на самолет при съмнение, че има терорист на борда. Американски градове като Чикаго вече инвестират във видео камери, които ще разпознават подобни “аномалии”. Камерите са свързани към центровете за бързо реагиране и щом софтуерът прецени, че има нещо подозрително, сигналът моментално стига до тях.

Дали са наистина интелигентни тези системи за видеонаблюдение?

“Някои от твърденията просто са смехотворни”, казва Оливър Велакoт, изпълнителен директор на британската компания “Индиговижън”, която произвежда технологии за анализ на видео записи. “Едно от тези твърдения е, че е възможно софтуерът да забележи подозрително поведение на човек, готов готов да намушка някого на улицата.”

 

“Биг уай” използват разработката на масачузетската фирма “Стоплифт”(www.stoplift.com). Тяхната технология следи непрекъснато измененията на пикселите на екрана и търси съответствия спрямо различни мимики и жестове, а после решава дали отговарят на типичното поведение при плащане на касата или не.

По средата на шестмесечния изпитателен период, Марк Годет, директор в отдела по предотвратяване на загуби в “Биг уай”, решава, че видяното дотук е достатъчно убедително и поръчва системата за цялата верига от 58 супермаркета. “Разбрахме, че сме допуснали сериозни пропуски в обучението на служителите”, разказва Годет, посочвайки как касиерите често не осъзнават, че пропускат скенера. “Повечето пъти просто са разсеяни.” Той отказва да сподели каква сума е платила фирмата му за тази технология, но твърди, че очаква да спести чрез нея до 3 милиона долара годишно.

Успехът на “Биг уай” обаче може да се окаже подвеждащ, тъй като става дума за частен случай на изпробване на технологията. Камерите за видеонаблюдение в супермаркетите всъщност наблюдават сравнително еднотипни ситуации в ограничено физическо пространство. Те следят за съвсем малък набор от предварително известни сценарии на поведение, които биват съотнасяни спрямо един единствен вид отклонение - когато касиерът не отбележи продукта на скенера. Пред тях дори не стои задачата да улавят краденето на стоки от щандовете.

Задачата става много по-сложна ако се опитвате, например, да установите терорист на път да отвлече самолет, пълен с невинни пътници. И все пак, според някои изследователи това е напълно възможно. Д-р Джеймс Фериман от британския университет “Рийдинг” се е присъединил към европейски консорциум, поставил си именно такава цел. Част от финансирането на консорциума се предоставя от ЕС.

Изследователите използват макет с реални размери на самолет “Еърбъс”. В него са монтирали камери и се опитват да разбера доколко софтуерът може да различи възможните заплахи вътре в самолета. Фериман обяснява как някои от камерите наблюдават лицето и тялото и следят за специфични сигнали при лоши намерения от страна на човека - примерно обилно изпотяване. Камерите са свързани към централен компютър, който събира, анализира и съпоставя данни и от други източници - аудио сензори, параметрите на полета и машините и др., и решава дали наистина има заплаха, преди да изпрати предупредително съобщение до екипажа. Но, за да може камерата да усети странно поведение или това, което Фериман нарича “потенциални признаци за терористично действие”, трябва да се вземат предвид огромно количество променливи, които определят поведението на пътниците. Къс вътрешен полет ли изпълнява самолетът или 12-часов прелет над океана? Предимно бизнесмени ли пътуват или семейства за ваканция? Самолетът каца или излита?

“Това, което може да се разпознае като заплаха в една конкретна ситуация, не би било същото в друга, казва Фериман. Надали някой иска система, която постоянно стресира екипажа с фалшиви аларми.” Въпреки цялата тази сложност, Фериман заявява, че тестовете до този момент му вдъхват надежда за бъдещето на тези системи - стига да има закони, които да задължат авиопревозвачите да ги монтират.

Високопоставени общинари в Чикаго вече са приели идеята, че камерите могат да разпознаят различни заплахи. Градът още през 2004 година обяви намеренията си да изгради по-интелигентна система за наблюдение, която включва наблюдателни камери свързани към контролните центрове на полицията с цел ранно предупреждение при забелязването на заплахи като изоставен багаж или движение на камион около небостъргач в кръг.

АйБиЕм инсталираха технологията миналата година. Сега тя е в пилотен етап на изпробване и свързва стотици камери в целия град. Системата може да се оправи с данните, идващи от няколко отделни камери. Например, ако едната камера види паркираща кола, а другата отбележи номера й, системата може веднага да сигнализира на органите на реда, че “автомобил БМВ, собственост на Х., току що паркира неправилно на Мичигън авеню.”

Организациите, които следят за спазването на правата за лична неприкосновеност, изразяват своите тревоги. Наблюдението по-малко посегателство ли е, ако ви наблюдава компютър вместо човек? От илинойския клон на Американското сдружение за граждански свободи твърдят, че не може да се даде категоричен отговор, защото все още няма достатъчно данни дали системата наистина работи и дали има механизми, които да предотвратят злоупотреба с нея. “Ние наистина искаме да чуем повече мнения и да видим участие от страна на хората в целия процес. Преди новите системи и камери да са навлезли в масова употреба, обществото трябва да има реално, дейно участие в оценката на тези системи - за това дали са желателни, дали са ефективни и ненатрапчиви”, заявява Ед Йонка, представител на сдружението. Рей Орозко, директор на чикагското управление за спешни ситуации, не е особено приказлив, когато бива запитан за повече подробности. Той не изявява желание да сподели кои конкретни заплахи ще може да бъдат разпознати, за да не попречи на ефективното действие на камерите, по неговите думи. Той твърди, че никоя камера в града няма да наблюдава зони, които да не могат да се видят свободно от пейка в парка. “Хората, които плащат данъци, искат да има наблюдателни камери, смята Орозко. Никой не е дошъл при нас да каже: “Махнете камерите от моя квартал”. Орозко има някои съмнения за тяхната ефективност, но така или иначе Чикаго увеличава употребата им. “Моето очакване е те да успеят да осигурят безопасност на Чикаго като във всеки друг голям град в Америка”, казва Орозко.

По материали на Топтек нюз

 

Сътрудничество с Б.Гетов - монтиране на камера за състезателен автомобил

Е-мейл Печат

 Представяме ви новата камера подходяща за спортни автомобили KS-1EX

 Днес имаме удоволствието да ви представим спортната камера KS-1EX която благодарение на сътрудничеството между  ПроСистем Рали Тийм и Kassaba Systems пилотът Боян Гетов монтира в състезателният си автомобил FIAT PUNTO и предостави онборд видео от нея.

Камера за спортни автомобили - камера за екстремни спортовеКамерата е със 1,3Mpx CMOS матрица с възможност за запис на видео в резолюция 640х480 на 30 или 15 fps, 320х240 30 или 15 fps. В камерата има вграден LCD дисплей чрез който по лесно се настройват режимите на снимане и се получава информация за оставащо време на запис и заряд на батериите. Батериите с които камерата работи са две стандартни 1,5V AA с които може да се записва видео до 3 часа. Записът на видео файловете се извършва върху SD карта с памет максимум до 4 GB, a файловете в стандартен avi формат който всеки компютър може да възпроизведе.

 

Камера за видеонаблюдение от кола - камера за спортни състезателни автомобили

 

Тази камера за спортни автомобили е подходяща както за монтиране вътре в автомобила така и за външен монтаж. Може да работи като онборд камера във всякакви климатични условия защото е влаго и ударо защитена чрез добре уплътненият гумен корпус.

 

Онборд камера за спортен автомобил

 

Първите тестове на камерата можете да видите в следващият видео материал.

{flvremote}http://kassaba.bg/images/stories/videos/Car-camera-video-KS1EX.flv{/flvremote}

Повече за информация за ПроСистем Рали Тийм и Боян Гетов, както и резултатите от състезанията в които са участвали можете да намерите в официалният сайт на отбора: www.getov.botevgrad.com

 

 

Последни Новини

Партньори